Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego potrzymał swoją decyzję z 22 grudnia dotyczącą zamknięcia betonowego fragmentu pasa startowego na lotnisku w Modlinie.
WINB uznał, iż dokonane tymczasowe naprawy nie zapewnią należytego bezpieczeństwa pasażerom startujących samolotów.
Oznacza to w skrócie tyle, iż prawdopodobnie samoloty Wizz Air i Ryanair raczej nieprędko tutaj wrócą i znowu zagoszczą na pasie startowym lotniska w Modlinie…
Na facebookowej tablicy (KLIK) Lotniska w Modlinie pojawił się komunikat:
Według MWINB naprawy wykonane przez ERBUD S.A. nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.
Po analizie wyników ekspertyz, które zostały zamówione przez Zarząd Portu Lotniczego Warszawa/Modlin, Nadzór Budowlany utrzymał decyzję wydaną 22 grudnia br. o wyłączeniu z użytkowania obu progów drogi startowej. Oznacza to, że według inspektorów nadzoru budowlanego naprawy drogi startowej przeprowadzone przez generalnego wykonawcę firmę ERBUD S.A. są niewystarczające.
W związku z powyższym zobowiązaliśmy ERBUD S.A. do przedstawienia szczegółowych planów gruntownej naprawy, wraz z metodologią i harmonogramem. Zarząd zapowiada, że przedstawione przez generalnego wykonawcę plany będą szczegółowo analizowane przez wysokiej klasy specjalistów technologii budowy lotnisk oraz będą konsultowane z MWINB. „Jak widać wybrany w przetargu inwestor zastępczy nie sprawdził się, dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej wzmocnić nasz wewnętrzny nadzór nad wykonawcą. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z dodatkowymi specjalistami, którzy pracowali przy budowie wielu lotnisk w naszym kraju. Ponadto, aby mieć pewność co do przyjętych technologii, chcemy też skonsultować plany ERBUD S.A. z wojewódzkim inspektorem nadzoru budowlanego.” – podkreśla Piotr Okienczyc, Prezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
Wczoraj ERBUD S.A. zadeklarował, że na wykonanie nowej nawierzchni potrzebuje 10 dni sprzyjających warunków atmosferycznych (dodatnie temperatury). Naprawa zostanie wykonana w ramach zobowiązań gwarancyjnych generalnego wykonawcy.
Zarząd posiada opinie prawne, które potwierdzają zasadność roszczeń wobec generalnego wykonawcy ERBUD S.A. oraz inwestora zastępczego Bud-Invent. „Mamy ekspertyzy prawne, które potwierdzają zasadność naszych roszczeń wobec obu firm zaangażowanych w realizację pasa startowego. Będziemy domagać się zarówno pokrycia szkód, jak również korzyści utraconych” – podkreśla Marcin Danił, Wiceprezes Zarządu Lotniska Warszawa/Modlin.
http://www.mlecznepodroze.pl/2013/01/24/pas-startowy-w-modlinie-dalej-zamkniety-brak-zgody-na-uzytkowanie/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz