Dzisiaj na stronie 4You Airlines oraz na ich faceboowym profilu pojawił się tekst dotyczący zwrotu za bilety. My zalecamy – nie wypełniajcie jeszcze dołączonego tam pisma!
na stronie 4You Airlines czytamy:
„Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że wszystkim osobom, które zakupiły dostępny produkt za pośrednictwem strony www.4youairlines.com oraz otrzymały potwierdzenie rezerwacji przysługuje prawo odstąpienia od umowy za zwrotem wszystkich wniesionych środków.
Zainteresowanych prosimy o przesłanie oświadczenia, którego wzór znajduje się poniżej na adres zwrot@4youairlines.com lub listem poleconym na adres: 4You Airlines Sp. z o.o. ul. 17 stycznia 32, 02-148 Warszawa
Zarząd 4You Airlines”
Pod tekstem znajduje się link do wzoru oświadczenia – KLIK
Czytamy w nim:
„Oświadczam, iż odstępuję od umowy o świadczeniu przelotu trampingowego.
Potwierdzenie rezerwacji nr ……. z dnia ……… .
Zwrot środków proszę dokonać na poniższy nr rachunku …………… ”
!!! UWAGA !!!
Naszym zdaniem może to być podpucha – NIE WYPEŁNIAJCIE TEGO FORMULARZA!
Już tłumaczymy.
Na początek zauważmy, że…
- nikt z nas (my też mamy kupione ich bilety) nie dostał informacji o odwołaniu przelotu
- ze strony zniknęły wszelkie regulaminy, cenniki i inne pliki
- nie minął jeszcze termin pierwszych lotów – miały one ruszyć dopiero 3 listopada 2014
Wobec tego…
- loty nie zostały jeszcze oficjalnie odwołane
- przez to nie mają – jeszcze – zastosowania przepisy z rozporządzenie Unii Europejskiej nr. 261/2004 (KLIK)
- idąc dalej – pasażer nie nabył jeszcze prawa do zwrotu śodków za nieodbyty/odwołany lot
- wysłana teraz – czyli przed terminem lotu – prośba o zwrot kosztów może zostać potraktowana jako rezygnacja z lotu „Z WINY PASAŻERA”
- jeśli 4You Airlines powoła się na regulamin/cennik/warunki przewozu (już niedostępne na stronie) może się okazać, iż taka rezygnacja jest obarczona opłatą/prowizją
- po odliczeniu prowizji, może się okazać, iż pasażer nie otrzyma żadnych pieniędzy
Zalecamy…
- wstrzymać się z wysyłką w/w pisma
- spokojnie poczekać na termin swojego lotu
- PO TERMINIE lotu wysłać pismo do 4You Airlines z żądaniem zwrotu środków za odwołany/nieodbyty lot
- w wypadku braku odpowiedni w ciągu 30 dni lub odpowiedzi negatywnej i jeśli za bilety płaciliśmy kartą – skontaktować się z bankiem, który wydał nam kartę i skorzystać z procedury chargeback
Osoby lubiące się „bawić” mogą wysłać także pismo do linii oraz ULC z prośbą o odszkodowaniu w wysokości 250 EUR za odwołany lot, o ile zostaną spełnione warunki przyznania odszkodowania – m.in. brak informacji o 4You Airlines o odwołaniu lotu.
http://ift.tt/1vlQ3Lk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz