hootel.pl

niedziela, 14 grudnia 2014

Pendolino: ceny, trasy, informacje, relacja z podróży



Mleczne Podróże, czyli najlepsze promocje lotnicze Pendolino: ceny, trasy, informacje, relacja z podróży

14 grudnia 2014 oficjalnie na polskich torach ruszyły przejazdy Pendolino. W tym wpisie zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje o nowej kategorii pociągów – Express InterCity Premium – obsługiwanej właśnie przez Pendolino. Dostępne trasy, ceny, zniżki, informacje – to znajdziecie w tym wpisie. A jeśli internet po drodze pozwoli – także i relację (mniej lub bardziej na żywo) z przejazdów Pendolino: specjalnie dla Was wybieramy się podróż na trasie Wrocław – Warszawa Centralna – Wrocław (pierwszy odcinek w II klasie, powrót w I klasie).



TESTUJEMY PENDOLINO – RELACJA (być może) NA ŻYWO


Specjalnie na potrzeby tego wpisu, jak tylko ruszyła sprzedaż internetowa biletów zakupiliśmy bilety na przejazd na trasie Wrocław Główny – Warszawa Centralna – Wrocław Główny.


Nasza podróż wygląda tak:

> Wrocław Główny – Warszawa Centralna 06:17 – 10:02 (podróż w 2 klasie)

> Warszawa Centralna – Wrocław Główny 16:20 – 20:06 (podróż w 1 klasie)


Relację z pociągu postaram się poprowadzić w miarę możliwości „na żywo”. Niestety nic nie możemy obiecać – z dwóch powodów. Po pierwszy obecnie PKP Intercity nie udostępnia darmowego WiFi w Pendolino – ma ono jednak być dostępne w styczniu 2015. A po drugie – sama konstrukcja pociągu ponoć bardzo skutecznie tłumi sygnał sieci komórkowej i nie wiemy czy nie będzie on zbyt słaby, aby na bieżąco wrzucać tutaj zdjęcia. Zobaczymy.


Pendolino Wrocław Główny –> Warszawa Centralna (podróż w 2 klasie)


Na początek niedzielnego poranka wybierzemy się z Wrocławia do Warszawy pociągiem o 06:17. Planowany przyjazd do stolicy to 10:02.




Pendolino Warszawa Centralna –> Wrocław Główny (podróż w 1 klasie)


W drogą powrotną udamy się w 1 klasie. Planowo z Warszawy mamy wyruszyć o 16:20, aby dojechać do Wrocławia o 20:06.


INFORMACJE O PENDOLINO: CENNIK, TRASY i INNE


Krótko o tym co zaoferuje nam Pendolino


EIC Premium oferuje dwie klasy: pierwszą oraz drugą. Na pokładzie będą łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. Rozkładane fotele w obu klasach, indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne przy każdym miejscu – gwarantują komfortową podróż. Na korytarzach oraz na końcu przedziałów umieszczone zostały specjalne stelaże na bagaż. Pociąg wyposażony jest również w 4 wieszaki na rowery.


Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.


Pociąg został przystosowany do potrzeb osób niewidomych czy niedowidzących – miejsca siedzące zostały oznaczone w języku Braille’a, jak również osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. To z myślą o nich przy wejściu do wagonu została zamontowana rampa (obsługiwana przez personel pociągu) ułatwiająca wsiadanie/wysiadanie z pociągu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Dla niepełnosprawnych pasażerów została przystosowana także toaleta.


W pociągach zlokalizowana została część barowa umożliwiająca przygotowanie i sprzedaż posiłków oraz napojów, z przestrzenią na konsumpcję.


Ponadto każdy pasażer otrzyma poczęstunek: w kl. 2 będzie to napój (do wyboru), natomiast w kl. 1 dwa napoje (do wyboru) i przekąskę.


Trasy Pendolino (Express InterCity Premium)


Pociągi Express InterCity Premium połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami, jak również Wrocławiem.

Ale nie tylko mieszkańcy największych miast będą mogli na co dzień korzystać z nowoczesnych pociągów. Na trasie Warszawa – Katowice składy zatrzymają się także we Włoszczowie oraz Sosnowcu. Jadąc ze stolicy do Wrocławia – w Częstochowie, Lublińcu i Opolu. A w drodze z Warszawy do Gdyni – w Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Sopocie.


Lista tras i czasy przejazdów:



  • Warszawa-Kraków > czas przejazdu 2 godz. 28 min.

  • Warszawa-Katowice > czas przejazdu 2 godz. 34 min.

  • Warszawa-Wrocław > czas przejazdu 3 godz. 45 min.

  • Warszawa-Gdańsk > czas przejazdu 2 godz. 58 min.

  • Kraków-Gdańsk > czas przejazdu 5 godz. 23 min.

  • Katowice-Gdańsk > czas przejazdu 5 godz. 45 min.


pendolino-trasy-pociagow-481x456px


Czasy przejazdów Pendolino:


pendolino-czasy-przejazdow-856x695px


Cennik biletów Pendolino


Ceny będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży (te zniżki będą liczone od ceny regularnej/bazowej).


Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką.


Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami (30%, 20%, 10%) będą limitowane. Zgodnie z zasadą „wcześniej – taniej” bilety w atrakcyjnych cenach zakupią osoby planujące podróż z wyprzedzeniem. Obowiązywać będą także ulgi ustawowe.


Warto dodać, iż na kursy do połowy stycznia dostępny będzie trzy razy więcej najtańszych biletów niż zwykle. W tej sposób Intercity wynagrodziło klientom problemy ze sprzedażą internetową.


Lista tras i cen:



  • Warszawa-Kraków > od 49 PLN (cena standardowa: 150 PLN)

  • Warszawa-Katowice > od 49 PLN (cena standardowa: 150 PLN)

  • Warszawa-Wrocław > od 59 PLN (cena standardowa: 150 PLN)

  • Warszawa-Gdańsk > od 49 PLN (cena standardowa: 150 PLN)

  • Kraków-Gdańsk > od 98 PLN (cena standardowa: 189 PLN)

  • Katowice-Gdańsk > od 98 PLN (cena standardowa: 189 PLN)


Oferta będzie dostępna w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz dzięki aplikacji mobilnej, za wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów. Podróż EIC Premium będzie mogła odbyć się wyłącznie na podstawie biletu kupionego przed wejściem do pociągu (nie będzie możliwości zakupu biletu po wejściu do pociągu!)


Bilety kupimy na stronie Intercity.pl


Cennik biletów na kurs Pendolino:


pendolino-rozklad-cennikbiletow-1094x780px


Kilka informacji o Pendolino


9 składów Pendolino w regularnym kursowaniu


Obecnie w Polsce jest 17 składów Pendolino, z których do dziś 15 przeszło restrykcyjne testy. W grudniu br. zostanie wykorzystanych 9 pojazdów do jazd z pasażerami. Na trasie z Warszawy do Krakowa będzie kursowało 7 par połączeń, ze stolicy do Trójmiasta 5 par, a pomiędzy Warszawą i Wrocławiem oraz Warszawą i Katowicami po 2 pary. 6 składów będzie stanowić niezbędną rezerwę. Bezpieczeństwo pasażerów jest priorytetem dla PKP Intercity, więc wdrożenie nowych pociągów musi odbyć się odpowiedzialnie. Ze względu na opóźnienie w dostarczeniu składów przez producenta, czas potrzebny na testy uległ drastycznemu skróceniu.


Pendolino pojedzie powyżej 160 km/h


W lipcu 2014 r weszły w życie przepisy umożliwiające prowadzenie w Polsce ruchu kolejowego z prędkościami powyżej 160 km/h. Wówczas PKP Intercity złożyło do UTK wniosek o zmianę Certyfikatu Bezpieczeństwa w części A i B. 19 listopada prezes UTK zmienił certyfikat bezpieczeństwa część A dla spółki PKP Intercity. Obecne przewoźnik ma wszystkie potrzebne Certyfikaty wymagane do prowadzenia pojazdów powyżej 160 km/h. Już w połowie grudnia tego roku, do Krakowa i Katowic pojedziemy z prędkością 200 km/h, a podróż zajmie około 2,5 godziny.


Prędkości Pendolino będą sukcesywnie zwiększane


W grudniu 2014 r. ruch pociągów Pendolino z prędkością 200 km/h będzie prowadzony na odcinku Zawiercie – Olszamowice o długości ok. 80 km. Docelowo liczba odcinków z najwyższymi prędkościami będzie rosła wraz z zakończeniem terminowo realizowanych inwestycji infrastrukturalnych. Tabor kolejowy kupowany jest na 30 lat, co gwarantuje, że wraz z postępem prac inwestycyjnych będzie możliwe podnoszenie prędkości jazdy.


Pociąg jest przystosowany do polskich warunków zimowych


Pendolino spełniają wszelkie wymagania określone w unijnej Technicznej Specyfikacji dla Interoperacyjności. Są tym samym technicznie i funkcjonalnie zgodne z warunkami klimatycznymi obszaru środkowoeuropejskiego panującego w Polsce, a więc przystosowane do zakresu temperatur od -25 do +40 st. C. (w najzimniejszym miesiącu, czyli styczniu, średnia temperatura to – 3.3 °C ).


Pendolino w liczbach



  • 7 – z tylu członów składa się każdy pociąg. Ma 187,4 metra długości i waży 395,5 tony

  • 20 pociągów kupiło PKP Intercity. W grudniu 2014 na tory wyjedzie 9, a 6 będzie w rezerwie

  • 49 PLN kosztuje najtańszy bilety (nie licząc zniżek ustawowych)

  • 120 maszynistów z pięciu sekcji będzie docelowo prowadzić pociągi EIP

  • 135 osób będzie liczyć załoga drużyn konduktorskich EIP

  • 386 000 km rocznie przejedzie każdy z pociągów




Wpis powstał na podstawie materiałów dostarczonych przez PKP Intercity, za co serdecznie dziękujemy przewoźnikowi. Uprzedzając wszelkie pytanie – wpis nie był jednak w jakikolwiek sposób sponsorowany przez PKP Intercity. Bilety zakupiliśmy sami, korzystając z internetowego systemu sprzedaży biletów.


http://ift.tt/1vNkU1z

1 komentarz: